25.08.2011

Steampunk.dk

En lille bloganbefaling herfa! 

I længden kan jeg godt blive træt af modeblogs og deres ensformige, egocentriske og narcissistiske fokus. Jovist - det er da rart at blive inspireret en gang imellem, men når jeg står i tøjbutikkerne ender jeg alligevel altid med at vælge det jeg har det mest behageligt i - gråt/sort/mørkt, simpelt tøj. 
Det synes dobbeltmoralsk for mig, at læse Bret Easton Ellis "American Psycho" og væmmes samt blive irriteret over passagerne med de lange tøjbeskrivelser, for derefter at hoppe på nettet og scanne diverse modeblogs igennem. Jeg kan ikke benægte, at jeg er barn af den narcissistiske verden, men det skader ikke at reflektere over det og hvordan man selv evt. bidrager til det.

En noget anderledes, men ikke desto mindre fantastisk, blog er Steampunk.dk
Steampunk "kulturen"/historien tiltaler mig generelt meget, men siden har meget mere at byde på, end bare det. Historiske artikler om teknologi, sovjet, rumfart, videnskab krydret med sjove indlæg falder lige i min smag og har en underholdningsværdi som er langt højere end alle modeblogs tilsammen.


Ingen kommentarer: